60 kg till Midsommar!

Här är vi ett gäng glada tjejer som har några för stora volangkjolar som vi vill bli av med! Vi peppar varandra och väger oss varje tisdag!
Nu jäklar anamma ska vi fixa våra mål, go go go girls!

Here we are a team of brave girls who have any of the big ruffled skirts that we want to get rid of! We encourage each other and weigh us every Tuesday!
Now Devils embrace, we will fix our goals, go go go girls!

söndag 18 mars 2012

En ny vecka och nya möjligheter!

Idag har vi underbart väder här på Cypern! Vaknade tidigt och det är såå skönt! Solen är redan uppe vid 6 på morgonen och det är såå ljust ute, solglasögon är ett måste! Snyggt med morgonrock och solbrillor *ler*




Jag har ett litet stalltips idag ang träningsformer.

Visste ni att crossfitträning och hård konditionsträning med vikter/ sin egen kroppstyngd ökar fettförbränningen avsevärt om du jämför med om du kör ett aerobicpass på 60 min - ända upp till 1,5 dygn alltså 38timmar efteråt!
Det är alltså bättre att träna tungt med en hög intensitet än ett långt pass, ex kör intervallträning i 30 min istället för att jogga en timme. Då får du en längre fettförbränning.


Så här fungerar det: en timme lång joggingtur på löpbandet  bränner kalorier under själva träningen och när du slutar jogga slutar förbränningen efter någon timme eller två.
Men när du utför en högre intensitet (såsom intervaller) i korta stötar då bränner du kalorier under träningen  MEN även efteråt upp till 38 timmar!!!
Exempel på sådan träning är BIM/ Crossfit och funktionell träning, kettelbells med kondition och MRT.

Andra studier visar att intervall träning med vikter bränner 9 gånger så mycket fett som ett aerobicpass!

Kolla in länkarna:


 http://www.kettlebelltraning.se

http://www.youtube.com/watch?v=6a7Kf1e5lEI&feature=fvwrel

http://www.youtube.com/watch?v=Pw_ZR86hNQI&feature=relmfu

http://www.youtube.com/watch?v=UWgPldBACa0&feature=relmfu

Ha alla en skön vecka!

Pepp på er alla!

Kram Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar