Hallå i stugorna eller är det på vågarna ni är =) Idag har jag kört ett dubbelpass, först powerwalk en timme med kärleken längs med havet och jag kan berätta att det doftar sommar här, alla träd och buskar blommar!
Sedan efter frukosten så körde jag ett funktionellt pass med gummiband till denna träningsdvd som är såå bra!
Här kommer ett smarrigt recept på frukostfrallor utan kolhydrater, jag triggas iallafall sjukt negativt av kolhydrater så jag äter varken potatis, ris, pasta eller bröd eller godis, endast mörk choklad över 74% i kakaohalt.
Du behöver:
2 dl mandlar
1 dl pumpafrön
1 dl solrosfrön
1 dl hasselnötter ( eller andra valfria)
5 rivna morötter
2 ägg
1/2 tsk örtsalt
Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda alla nötter och frön i en mixer till ett mjöl. Blanda ihop mjölet med de rivna morötterna till en kletig massa. Rör ner ägg och örtsalt. Forma till runda frallor ca 10st och lägg på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda i mitten av ugnen i ca 1 h.
Ät med smör och ost!
Detta är en variant på Ulrika Davidssons bröd som finns i hennes bok
"Rawfood" .
Nu ska vi ut och spela golf, det är 18° och skönt ute i helgen ska det bli 22°, tjohooo vad skönt!
Sedan efter frukosten så körde jag ett funktionellt pass med gummiband till denna träningsdvd som är såå bra!
![]() |
| Denna träningsdvd är superjobbig men bra! |
Här kommer ett smarrigt recept på frukostfrallor utan kolhydrater, jag triggas iallafall sjukt negativt av kolhydrater så jag äter varken potatis, ris, pasta eller bröd eller godis, endast mörk choklad över 74% i kakaohalt.
Du behöver:
2 dl mandlar
1 dl pumpafrön
1 dl solrosfrön
1 dl hasselnötter ( eller andra valfria)
5 rivna morötter
2 ägg
1/2 tsk örtsalt
Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda alla nötter och frön i en mixer till ett mjöl. Blanda ihop mjölet med de rivna morötterna till en kletig massa. Rör ner ägg och örtsalt. Forma till runda frallor ca 10st och lägg på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda i mitten av ugnen i ca 1 h.
Ät med smör och ost!
Detta är en variant på Ulrika Davidssons bröd som finns i hennes bok
"Rawfood" .
Nu ska vi ut och spela golf, det är 18° och skönt ute i helgen ska det bli 22°, tjohooo vad skönt!


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar